tag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post2635881443366532032..comments2023-10-12T14:35:14.386+03:00Comments on De ce educatia ?: Mirarea zilei 9 februarie: finanțarea educației și ”Domnul Goe”Serban Iosifescuhttp://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-59299910565049624832018-02-12T06:35:21.427+02:002018-02-12T06:35:21.427+02:00Sau de ce ar trebui, neapărat, ca ”vechimea” să fi...Sau de ce ar trebui, neapărat, ca ”vechimea” să fie cel mai important criteriu (și aplicat automat, pe deasupra) de creștere a salariului? ”Vechime” mai mare înseamnă, în toate situațiile, o creștere a calității predării? Serban Iosifescuhttps://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-89666695138820088722018-02-12T06:31:56.169+02:002018-02-12T06:31:56.169+02:00Perfect de acord. Avem realitatea unei involuții d...Perfect de acord. Avem realitatea unei involuții demografice. Deci, chiar la buget constant, costul poate crește din motive naturale. De aceea, cred că avem șansa unei investiții reale: banii în plus folosiți cu cap. Iar ideea unui fond special (sau un ”extra” la formula de finanțare) pentru reintegrarea copiilor plecați nu este rea... Serban Iosifescuhttps://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-58531492969458301512018-02-11T15:20:12.752+02:002018-02-11T15:20:12.752+02:00Domnule Iosifescu, cred ca fiecare copil trebuie ...Domnule Iosifescu, cred ca fiecare copil trebuie sa aiba aceeasi "sansa" la educatie ... din pricina scaderii natalitatii sau a copiilor scolarizati in Romania nu trebuiesc reduse cheltuielile pentru educatie ci crescute, pentru a recapata increderea milioanelor de oameni care au plecat de NEVOIE din tara!<br /> emilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-46662001075166457542018-02-10T23:03:38.459+02:002018-02-10T23:03:38.459+02:00Sincer, sunt surprins că ați publicat...!
Poate aț...Sincer, sunt surprins că ați publicat...!<br />Poate ați avut ”discuția asta” cu altcineva, într-un alt context.<br />1.Regret, dar vă contraziceți considerabil sau, în mod subtil ați vrea să ne spuneți că deși sunt bani, managementul este prost(pardon, defectuos) și din aceste motive nu ajung unde și cât trebuie acești bani?! De acord și cu asta! Aproximativ același mare român spunea ceva de un alt principiu(Pareto, dacă nu mă înșel) prin care ”partea mică influențează decisiv partea mare” - aici partea mică fiind managementul/conducerea etc. <br />Dar când aproape 50% din județe se plâng că nu ajung banii din costul standard, nu cumva avem o problemă de formulă a acestuia? Costul standard s-a calculat (”cândva” după cares-a cosmetizat cu rate ale inflației, influențe de măriri ale salariilor prof. etc, etc. Nu cumva formula reală ar trebui să plece de la o analiză/ cercetare prin care să se determine cu acuratețe care sunt banii necesari să un elev/student la momentul 2018 cu o predicție a eventualelor influențe pe următorii 3 -5 ani? Dar asta înseamnă să stabilești ce fel de serviciu furnizezi, la ce standard (altă discuție...) cât costă etc. Se știe cu exactitate că, din cauza impactului tehnologic tot mai rapid și mai puternic, costurile educaționale cresc de la an la an. <br />În actuala formulă și abordare, în veci nu vor ajunge banii - se știe bine! Sau chiar asta se dorește - o dependență controlată și pe această problemă?<br />2. Principiul GIGO invocat se referea la această chestiune, a costului standard: puțin bagi, puțin scoți. Plus un management defectuos. Împreună conduc la creșterea exponențială a costurilor ...non-calității! Doar dvs (ar trebui să) știți cel mai bine: ”calitatea este gratis, non- calitatea costă”.<br />3. Este blogul dvs, evident, dar spațiul este public și una dintre cele două ”sigle” , având în vedere reprezentarea dvs vă cam obligă să exprimați o anumită poziție ... Sau nu! Este opțiunea dvs! <br />PS. Sunt f curios dacă și acest punct de vedere îl veți publica! Am intrat în discuție, cu permisiunea dvs, deoarece tema este de interes major, indiferent că lucrezi sau nu în educație! Banii respectivi, prost gestionați , cum spuneți, (sau cum sugerați) vin de la toți contribuabilii:de la dvs, de la mine , de la toți ..<br />Să sperăm că se va face și lumină, totuși!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-37564375835057329132018-02-09T21:22:28.617+02:002018-02-09T21:22:28.617+02:00Din capul locului vă spun că susțin finanțarea per...Din capul locului vă spun că susțin finanțarea per/elev. Însă directorii din România sunt legați de mâini și de picioare! De exemplu, în Anglia directorul și echivalentul CA de la noi fac un studiu serios pentru un echilibru între profesorii calificați și cu vechime și profesorii tineri, ca să le ajungă banii din finanțare. Dacă ar rămâne bani în mediul rural, ar fi ok să poată CA să aducă un profesor foarte bun, un CDS căutat, etc... <br />In fine, ar fi multe de discutat...Dana Tufeanunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-55778524940987572832018-02-09T18:07:09.986+02:002018-02-09T18:07:09.986+02:001. Eu mă reprezint pe mine. Blogul este al meu, pe...1. Eu mă reprezint pe mine. Blogul este al meu, personal, pe numele meu - de-aia e moderat. Și credeam că am depășit comunismul (măcar în mentalități) în care nu aveai voie să-ți critici șefii (oricum, libertatea cuvântului îmi este garantată de Constituție, din fericire, și nu trebuie să-mi dea nimeni voie să spun ce cred). Și, oricum, am spus vreun neadevăr? Lucurile sunt spuse și răs-spuse, inclusiv în studii și rapoarte oficiale - deci, nu sunt numai vorbe.<br />2. Finațarea pe bază de ”cost standard” este aproape universală - pentru toate serviciile publice, nu numai pentru cele educaționale. Numai că: a) sunt bani suficienți; b) formula are la bază costurile reale, nu cele istorice; c) formula are mai multe componente - care asigură atât supraviețuirea școlilor mici, cât și șanse egale pentru cei dezavantajați. Și da, sunt studii, foarte multe studii pe acest subiect - nu numai vorbe.<br />3. Cred că sunt mulți profesorii care, cu dedicație, scot mai mult decât gunoi - chiar și în aceste condiții. Eu m-aș simți jignit.<br />4. Parcă am mai avut discuția asta... Serban Iosifescuhttps://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-26505093563569734342018-02-09T15:48:55.920+02:002018-02-09T15:48:55.920+02:00Deși, aproape sigur nu veți publica, pentru dvs:
...Deși, aproape sigur nu veți publica, pentru dvs: <br />1. Reprezentați o instituție cu două sigle , una fiind a MEN. Nu prea înțelegem din ce parte vorbiți... Sau ministerul își face autocritici... Sau sunt sondaje să vedeți care mai este percepția? Costul standard este o idioțenie cu mult mai mare decât ați spus-o: Aștia sunt banii și se împart la numărul de copii/elevi/studenți. Ce analiză statistică, impact etc... Vorbe!<br />2. Soluțiile propuse nu prea sunt viabile într-o societate fracturată care trăiește în lumi paralele. Spre exemplu: toți marii șefi inclusiv din minister(e) își școlesc copiii doar în afară... Și cei din agenții(e)...Atunci, ce ne mai interesează de cei mulți și ”proști”?! <br />3. Cineva, parcă un mare om (român, chiar) a enunțat un principiu universal valabil: Principiul GIGO (Garbage in, garbage out). .<br />4. Ce înțelegeți ”prin educație de calitate”? în contextul acestui principiu? <br />Nu are importanță dacă publicați sau nu! Mai puțin important! Anonymousnoreply@blogger.com