tag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post3199531724423583870..comments2023-10-12T14:35:14.386+03:00Comments on De ce educatia ?: Ce aș fi spus, ieri, la dezbaterea despre planurile cadru ...Serban Iosifescuhttp://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-34061993555995361442016-02-17T02:31:18.355+02:002016-02-17T02:31:18.355+02:00PILOTAREA este esentiala.Nu se poate fara pilotare...PILOTAREA este esentiala.Nu se poate fara pilotare. <br />Presupune costuri greu de estimat, dar daca vrem sa aratam adevarul trebuie sa avem incredere si in statistici.:) sau cum spune romanul sa taiem coada la ...<br />Aici ati exprimat marele adevar, speram foarte multi profesori ca sistemul se va adapta si va dovedi flexibilitate,are resurse, traim cea mai favorabila conjunctura din ultimii 25 de ani pentru reforme reale in invatamint. <br />Autonomia promisa scolilor care trebuie scoase de sub umbrela "protectoare" a ISJ-urilor si promovarea reala a relatiei sociale -profesor parinte comunitate - pentru binele copiilor-deviza cheie a unui nou inceput. <br />Benefic desigur printr-o remunerare corespunzatoare a cadrului didactic actual dar mai ales o schimbare radicala a formarii universitare a viitorilor dascali, printr-o reforma profunda a specializarilor : didactic, ...cercetare, ...productie. Ambiguitatea specializarilor universitatare pe linie didactica, lipsa unor directii clare de formare profesionala a studentilor care ar trebui alesi dintre cei mai buni absolventi pentru a preda in scoli,inseamna faliment sigur pentru educatie. Dupa 30 de ani de la absolvirea facultatii regret sa constat ca suntem mult mai jos decit eram in 1986 !!!Cel putin atunci eram mintiti frumos!iulian ghetauhttps://www.blogger.com/profile/08496161473134347303noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-89493579356548703372016-02-17T02:01:33.914+02:002016-02-17T02:01:33.914+02:00Sunt de acord cu multe din lucrurile spuse de Dum...Sunt de acord cu multe din lucrurile spuse de Dumneavoastra in care aveti dreptate, dar, judecind realist, mai avem foarte multi ani de lucru la formula Manager Educational. <br />Primul pas ar fi disparitia politicului din numirea directorilor, insa realist vorbind, odata numit un director apolitic scoala ramine fara fonduri asa ca mai bine nu comentam varianta aceasta. <br />Realitatea este ca nu suntem inca pregatiti sa luptam pentru elevii nostri cu adevarat. Disolutia sociala in care ne zbatem produce monstrii care mutileaza educatia!iulian ghetauhttps://www.blogger.com/profile/08496161473134347303noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-42619880335358388842016-02-10T09:42:47.296+02:002016-02-10T09:42:47.296+02:00Din acest motiv, condiția esențială pentru aplicar...Din acest motiv, condiția esențială pentru aplicarea oricărui program / oricărei măsuri de reformă este realizarea acelei strategii pentru dezvoltarea resurselor umane în educație, care să ducă inclusiv la creșterea atractivității profesiunii. Ulterior, pe măsura și împreuna cu creșterea atractivității și a salariilor, vor trebui gândite programe pentru a-i învăța pe cei care nu știu, a-i ajuta pe cei care nu pot și, la nevoie, a-i obliga pe cei care nu vor (sau a-i ajuta să-și găsească alt loc de muncă).Serban Iosifescuhttps://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-91496167517105395272016-02-09T17:01:28.881+02:002016-02-09T17:01:28.881+02:00"Evident, nu cu profesori slab calificați, cu..."Evident, nu cu profesori slab calificați, cu salarii mici, fără un orizont clar privind cariera etc. (lucruri spuse și răs-spuse)."<br /><br />De unde iei alții?Bogdan Voicuhttps://www.blogger.com/profile/16775024995964048267noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-54200617790255130532016-02-06T09:52:06.078+02:002016-02-06T09:52:06.078+02:00MANAGER VERSUS DIRECTOR DE ŞCOALĂ ?
Directori d...MANAGER VERSUS DIRECTOR DE ŞCOALĂ ? <br /> Directori de şcoli care, ca nişte cocoşi focoşi nu iartă nimic din propria ogradă iar la diferitele ocazii se laudă libidinos cu cuceririle amoroase extraconjugale, crezând că astfel îşi sporesc faima de bic comunal.<br /> Directori de şcoli care se ploconesc cu umilinţă în faţa şefilor fără a încerca nici un pic de mândrie sau orgoliu profesional ori intelectual dar care devin fermi şi intransigenţi cu subalternii care trebuie să fie la fel de umili în faţa lor ca un fel de lege a compensaţiei parşiveniei.<br /> Directori de şcoli care intermediază cu câstig note, medii, corigenţe, examene, posturi, ocazii cu care îşi desfăşoară un întreg arsenal de rugăminţi, ameninţări, apropo-uri, bârfe şi scorneli la adresa subalternilor care se interpun vremelnic în faţa lăcomiei lor fără seamăn.<br /> Directori de şcoli care nu se simt şi nu sunt responsabili ca tuturor subalternilor şi tuturor elevilor să le fie drag că împreună, cu aspiraţiile şi cu posibilităţile lor mai mari sau mai mici, alcătuiesc o familie numită şcoala tuturor.<br /> Directori de şcoli care judecă cu două unităţi de masură: una îngăduitoare şi tolerantă pentru clica personală şi alta neiertătoare şi neîndurătoare pentru restul subalternilor.<br /> Directori de şcoli care atunci când doi subalterni se ceartă îi pun pe fiecare să-l reclame în scris pe celălalt, îngroşând astfel conţinutul dosarelor de tip securist ale tuturor angajaţilor pentru ca, atunci când va fi cazul şi un neascultător va ieşi din rând să-i arate pisica dimpreună cu dosarul său plin de bube pentru ca astfel ordinara manipulare să fie mai lesnicioasă.<br /> Cerem scuze tuturor acelor directori de şcoli care, prin tot ceea ce au facut şi fac, dovedesc, fără nici cea mai mică umbră de îndoială, că nu se identifică sub nici o formă cu acest lugubru personaj pe care l-am numit directorul de şcoală invocând drept posibilă scuză faptul că realitatea concretă, România de dincolo de aparenţe sau România profundă-cum a mai fost cândva catalogată, ne-a impus şi ne-a expus în toată splendoarea şi goliciunea sa naturală acest adevăr crud, dar un adevăr care chiar dacă doare, cu siguranţă vindecă.<br /> Iată de ce încercăm să schiţăm măcar, portretul opus celui de dinainte, a celui care, indiferent că este numit MANAGER sau DIRECTOR, se identifică cu şcoala pe care o conduce şi se simte responsabil şi răspunzător de bucuriile şi mai ales de necazurile, de realizările şi mai ales de nerealizările, de visurile şi de coşmarurile, de idealurile şi de abisurile, de aspiraţiile şi de căderile tuturor elevilor şi profesorilor care îi urmează şi îi sprijină cu respect, cu admiraţie şi mai ales cu preţuire. Aceştia redau speranţa şi încrederea şcolii româneşti că poate să redevină adevarata instituţie de educaţie şi de redeşdeptare morala de care societatea românească are urgentă şi imediată nevoie.<br />DASCALULhttps://www.blogger.com/profile/17457915134987268948noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-40513075392249890292016-02-05T20:55:58.555+02:002016-02-05T20:55:58.555+02:00Intradevăr, sistemul de învățământ merge la stânga...Intradevăr, sistemul de învățământ merge la stânga în timp ce semnalizează drepta. Asta e imaginea pe care o am eu relativ la afirmația privind "dubla gandire". <br />Sunt de acord și susțin tot ce ai spus. Există însă și o modalitate subversivă de a produce schimbarea în bine, adecvarea școlii la dinamica socială (cu tot ce implică ea) și anume, folosirea în sens pozitiv a gândirii "să zicem ca ei și să facem ca noi". Cine ne împiedică să facem calitate în educație, în condițiile actuale? Cine ne împiedică bunăoară să tratăm elevii și părinții cu respect? Cine ne împiedică să le ascultă păsurile? Cine ne împiedică să adecvăm cunoștințele la nevoile concrete, reale? Cine ne împiedică să ne respectăm între noi (profesorii) și să lucrăm în echipă, să cooperăm, să ne asumăm soluții, să avem inițiativă? Într-un cuvânt, să instaurăm calitatea. Răspunsul meu este: propriile noastre limite, propriile noastre prejudecăți, propriile noastre orgolii. Crezi că o schimbare de curriculum va rezolva aceste probleme. Crezi că dacă s-ar dubla salariul oamenii se vor schimba, așa pur si simplu. Da, este vorba cultură organizațională, este vorba de leadership, este vorba de imaginea de sine scăzută a personalului didactic și în consecință de lipsă de respect de sine. De acord că:<br />- trebuie investit în creșterea salariilor, dar pe altă platformă, care să stimuleze munca de calitate a profesorilor, implicarea, asumarea, responsabilitatea etc.<br />- profesionalizarea profesorilor pentru a putea fi ei inșiși creatori de curriculum la nivelul școlii, în funcție de nevoi, resurse, etc. Rolul scolii fiind acela de a crea căi accesibile de atngere a scopurilor instruirii și educării;<br />- Rolul ministerului nu ar trebui sa fie acela de trasare a directiilor si rutelor ci doar de stabilite a tintelor de atins. Scoala va găsi ruta cea mai eficientă. de aceea avem nevoie de profesori care nu doar să predea ci să fie manageri educaționali și lideri ai schimbării, iar pentru asta, lucru care mi se pare, aproape imposibil de realizat, azi, este..<br />- schimbarea din temelii a învățământului universitar (în domeniile care ne privesc), a sistemului de selecție și angajare a profesorilor și directorilor de școli, a sistemului de evaluare de parcurs și de evoluție în carieră, de care ar trebui să depindă și salarizarea;<br />- salarizare pe măsura rezultatelor (nu la număr de ore, ca in șantier) și când spun asta nu ma refer la rezultate academice doar, ci la valoarea adaugată (sau nou creată) în planul evoluției și dezvoltării copiilor din punct de vedere al comportamentelor dezirabile, abilităților de comunicare și relaționare, al stării personale etc.;<br />- oamenii trebuie platiți pentru ce fac (bine, apreciat de beneficiari) în școală, nu pentru cat timp petrec în școală.<br />- obiectivele inspecțiilor școlare ar trebui schimbate pentru ca acestea să determine schimbarea. Am auzit inspectori care spun . Ce înșelege un profesori dintr-o asemenea exprimare? Ca nu face bine. Daca profesorul este slab de inger, va face ceea ce a spus .<br />A discuta doar acele variante de plan cadru este atat de putin si mai ales atat de superficial, incat am sentimentul ca fie ne intereseaza și investim mai mult in calitatea ambalajului decat a continutului, sau, că nu facem decat să bagam toata puterea bateriei in claxson, adica mult zgomot pentru nimic. <br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10902685372926597671noreply@blogger.com