tag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post4205564251076762289..comments2023-10-12T14:35:14.386+03:00Comments on De ce educatia ?: „Conu’ Leonida faţă cu reacţiunea” sau ce vor „beneficiarii” de la educaţieSerban Iosifescuhttp://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-50422889136986470312014-07-24T19:59:08.291+03:002014-07-24T19:59:08.291+03:00Va multumesc pentru raspuns si am inteles acum cee...Va multumesc pentru raspuns si am inteles acum ceea ce ati vrut sa spuneti. Sa existe posibilitatea ca toate cursurile de formare si calificarile obtinute in afara scolii propriu-zise (fie si prin munca intr-un anumit domeniu) sa poata fi recunoscute drept competente pentru studiu la un nivel superior. E o idee foarte buna si cred ca ar avea succes. <br />Cat despre cealalta idee, cam asta gandeam si eu: poate exista valoare si in afara studiilor superioare. Nu trebuie sa limitam valoarea unui om la nivelul studiilor lui. Si poate ce ar trebui sa faca scoala romaneasca inca de la prescolari ar fi o orientare a copiilor in functie de aptitudinile si talentele acestora (ceea ce am inteles ca se face in sistemul educational din Marea Britanie). Sa faca acest lucru pentru copii, dar si pentru parinti, pentru ca e greu sa te lupti si cu cei din urma, care isi vad copiii la 3-4 ani medici, avocati, directori de vanzari. <br /><br />Cu respect,<br />S.CucuteanuAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-33085732300096907202014-07-24T09:11:52.951+03:002014-07-24T09:11:52.951+03:00Sunt de acord cu ce spuneţi dumneavoastră, doar di...Sunt de acord cu ce spuneţi dumneavoastră, doar dintr-o perspectivă clasică, academică, asupra învăţământului superior (utilizând, de exemplu,clasificarea ISCED a UNESCO). Dar, daca schimbăm perspectiva şi ne referim şi la nivelurile de calificare, situaţia, zic eu, se schimbă. Dacă am avea exclusiv perspectiva clasică, academică, un Brâncuşi sau un Steve Jobs ar fi consideraţi "needucaţi" şi chiar "necalificaţi", neurmând şcoli de nivel superior. Din acest punct de vedere, la nivel UE se pune accent, de mai bine de un deceniu, pe recunoaşterea şi certificarea achiziţiilor de învăţare, indiferent cum au fost obţinute (în şcoală sau în afara ei) şi pe multiplicarea căilor de acces la nivelurile superioare de pregătire. Ca urmare, multe ţări europene permit accesul în învăţământul superior fără bacalaureat. De exemplu, în Germania, o ţară tradiţionalistă în privinţa învăţământului (dar şi în Irlanda ş.a.), se permite accesul, în universităţi, pentru maiştri cu experienţă în domeniu, chiar fără bac ("Abitur"). Mai mult, în foarte multe ţări UE - inclusiv Franţa, altă ţară tradiţionalistă -, poţi obţine calificări de nivel 6, 7 sau 8 EQF (= Cadrul European al Calificărilor), deci echivalente, ca nivel, cu licenţa, masteratul şi doctoratul, şi de la alte instituţii decât universităţile. <br />Deci, în acest context, pledez pentru flexibilizarea rutelor - evident, fără a face rabat de la calitate şi exigenţă.<br />În privinţa curbei lui Gauss, am o problema: dacă luăm populaţia României şi un set de competenţe diferite (matematică, ştiinţe, istorie, desen şi pictură, sculptură, muzică, dans, sport etc.) poziţia fiecărui cetăţean va fi diferită de la o curbă la alta. De ce trebuie să spunem că un Moisil este mai valoros decât un Brâncuşi sau un Sadoveanu sau un Steve Jobs, sau un Edison, doar pentru că are un doctorat? Din acest punct de vedere, pledez pentru valorizarea diferenţelor în cadrul sistemului educaţional: din fericire, suntem diferiţi între noi şi, în consecinţă, fiecare dintre noi ar trebui să se bucure de recunoaşterea celui mai înalt nivel de calificare la care am putut ajunge, pe baza aptitudinilor, talentelor şi competenţelor dobândite, indiferent de domeniu.Serban Iosifescuhttps://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-41133810559851616362014-07-23T18:17:51.317+03:002014-07-23T18:17:51.317+03:00Am sa incerc sa aduc cateva referiri la ideea dvs....Am sa incerc sa aduc cateva referiri la ideea dvs. legat de "bac". Va respect prin ceea ce scrieti, si am mai citit din ceea ce ati publicat. Dar nu va inteleg atunci cand intrebati: „Este bacul singura cale prin care am putea ajunge în învăţământul superior?”. Dupa parerea mea, da. Dar am si eu o intrebare: "Este necesar ca toti cei care termina 12 clase sa intre la facultate?". Nu. Dar aici s-a ajuns tot pri prisma sistemului, atunci cand au fost desfiintate scolile profesionale si cand a fost devalorizata munca omului simplu. Asa ca azi avem absolventi de facultate care sunt vanzatori. Iar studiile le-au facut pe cheltuiala statului. Cand puteau foarte bine sa termine o scoala profesionala si sa munceasca de la 18 ani (facand aceeasi munca ca la 23), sa produca venituri si pentru ei si pentru stat. <br />Dar, pentru a exacerba situatia (lucru pe care-l fac si azi) au intervenit si universitatile particulare, care, din dorinta de a avea studenti au militat pentru aceste politici educationale de devalorizare a scolii profesionale. Si tot azi, ele continua sa ceara intrarea la facultate fara bac. De ce? <br />De ce trebuie sa avem studenti doar de dragul de a avea studenti? Nu. Nu trebuie sa avem studenti cu sutele de mii, daca piata fortei de munca nu o cere. Nu trebuie sa dea bac-ul toti cei care termina 12 clase. Nu trebuie sa ia bac-ul toti cei care dau bac-ul (curba lui Gauss). Este nevoie sa constientizam aceste lucruri.<br />Trebuie sa stim sa apreciem munca de orice natura, sa-i invatam pe copiii nostri sa aprecieze si sa respecte munca lor si a celorlalti. <br />Si mai este nevoie de niste oameni cu coloana vertebrala in sistemul educational (la nivel de decizie) care sa aiba curajul sa se opuna influentelor politice de rau augur.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-12599410801840950682014-07-16T18:12:29.627+03:002014-07-16T18:12:29.627+03:00Buna ziua! De curand v am descoperit si pot afirma...Buna ziua! De curand v am descoperit si pot afirma ca dupa un an de consiliere scolara , in rural, cu prezenta saptamananala in 7 scoli , va pot confirma adevarul a ceea ce ati constat prin articolul, articolele care le citesc dupa modul meu de intelegere a acestor realitati! Conformisul e o ipostaza comada!Anonymousnoreply@blogger.com