tag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post377317000449440874..comments2023-10-12T14:35:14.386+03:00Comments on De ce educatia ?: Lege și tocmeală în educațieSerban Iosifescuhttp://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-82526509817038921972015-06-20T08:47:51.777+03:002015-06-20T08:47:51.777+03:00Mi-a placut chestia cu . Edgar Poe spunea . Draga ...Mi-a placut chestia cu . Edgar Poe spunea . Draga Serban sunt intru totul de acord cu tine. Schimbarea in bine, in sensul progresului si nu al traditiei noastre romanesti (un pas inainte, doi pasi inapoi ...) trebuie sa vina din interiorul nostru. Limitele nu sunt exterioare ci interioare. Asa cum esecul elevului nu este al lui ci al meu ca profesor, iar al copilului nu este al lui ci al meu ca parinte. Este greu de vazut barna din ochiul personal si foarte usor de vazut paiul din ochiul . Problemele reale pot fi rezolvate, problemele imaginare si imaginate sunt insurmontabile. Ori noi suntem napaditi la propriu de probleme imaginate.BDhttps://www.blogger.com/profile/01073055769600497934noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-80126671929927837482015-05-05T07:33:49.855+03:002015-05-05T07:33:49.855+03:00Repet ce am mai spus: suntem formați, în facultate...Repet ce am mai spus: suntem formați, în facultate, ca fizicieni, istorici, literați, artiști care, dacă nu suntem suficient de buni sau dacă nu avem noroc, ajungem profesori. Acesta este mesajul primit de studenți. În plus, cu 10% din timp petrecut în DPPD, un absolvent nu se poate numi profesionist în educație. Profesionismul ni-l formăm - cât ni-l formăm - prin experiență și nu ca rezultat al formării inițiale. <br />Și da, gimnaziul este o problemă - nu neapărat și nu numai din cauza profesorilor ci și, adăugat: programe încărcate și inadecvate nivelului de vârstă, evaluarea din cărți, a memoriei (și nu a gândirii), instabilitate maximă a personalului, politizare maximă (mai ales la școlile din comunități mici) și neglijare totală din partea decidenților, care se concentrează pe ”capetele” sistemului (vezi scandalurile cu grădinițele și cu clasa pregătitoare dar și cu examenul de bacalaureat) etc. Serban Iosifescuhttps://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-17631520496823545492015-05-04T11:42:21.255+03:002015-05-04T11:42:21.255+03:00Nu vă înţeleg, veriga slabă - formarea cadrelor di...Nu vă înţeleg, veriga slabă - formarea cadrelor didactice şi gimnaziul? Înseamnă că tovarăşii profesori universitari care ne-au pregătit în facultate sunt zero? Nu ştiu să transmită? Păi dacă ne uităm în România, ea este condusă de un plagiator căruia tovarăşul ministru a primit ordin să-i spele hoţia intelectuală, deşi aici discuţia merge mai departe, dar poate altă dată. Este uşor să arunci vina pe alţii, profesorii. Iar aici o noutate, profesorii care predau la gimnaziu. Ei sunt de vină pentru toate tarele sistemului educaţional românesc. După câte ştiu eu, şcolile sunt conduse de profesori cotizanţi la zi ai partidului aflat la guvernare, inspectorii la fel (bine aici cotizaţia la partid creşte), iar apoi "foaie verde drum de fier, mi te paşte un transfer", binenînţeles în structurile centrale, ca o recompensă pentru aplicarea consecventă a liniei partidului. Şcoala este condusă de politruci, inspectoratele la fel, ministerul nu mai vorbesc, primarii fac ce vor (vezi nea Gigi de la Iaşi), primii secretari la fel (acum se numesc preşedinţi de CJ, şi nu ştiu de ce), şi voi aţi găsit "buba" sistemului: profesorii care predau la gimnaziu. Bine că nu aţi spus că profesorii care predau la gimnaiu sunt de vină pentru toate relele petrecute în România după 1990. Dar nu este timpul pierdut. Şi să nu uit: în România finanţarea şcolilor se face de către politruci, directorul şcolii fiind făcut de partid. Şi la concurs se prezintă nevasta şefului politic, şi trei candidaţi absolut paraleli cu politica. Cine obţine postul? Sunt atât de multe de spus, dar deocamdată mă opresc aicisimion viorelnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-28789005805911308812015-05-04T07:26:01.151+03:002015-05-04T07:26:01.151+03:00Sunt perfect de acord cu tot ceea ce spuneți: veri...Sunt perfect de acord cu tot ceea ce spuneți: verigi slabe - formarea cadrelor didactice și gimnaziul. Am predat la gimnaziu și pot dovedi, de exemplu, că, de la clasa a V-a la clasa a VIII-a, competentele de comunicare scrisă se DETERIOREAZĂ. Sunt conștient, de asemenea, de uriașele diferențe de șanse între școlile de fițe din marile orașe și școlile ”grele” din comunitățile dezavantajate. <br />Dar, fără politici coerente la nivel național, care să abordeze aceste probleme, lăsând totul doar la inițiativa unor firme, ONG sau voluntari inimoși este nu numai insuficient, ci și periculos: politicienii vor crede că merge și așa, că nu trebuie să facă nimic, pentru că se vor găsi întotdeauna ”fraieri” care să facă treabă în locul lor... Serban Iosifescuhttps://www.blogger.com/profile/01459759242826244115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7812124498038423668.post-34283321460551616282015-05-03T17:33:26.222+03:002015-05-03T17:33:26.222+03:00Reiau ceea ce am postat și pe facebook, fiindcă nu... Reiau ceea ce am postat și pe facebook, fiindcă nu văd nicăieri o preocupare reală pentru realitatea care ne face să nu știm, să nu putem, să nu vrem! "Eu chiar nu înțeleg cum putem vorbi de curriculum diferențiat, când copiii intră in malaxorul unor evaluari standard, fără de care, practic, nu au viitor! Fără o viziune care să cuprinda TOATE etapele acestui proces care se cheamă FORMARE, vorbim pe bucățele și nu reușim decât să constatăm eșecul final! Am spus, de câte ori s-a ivit ocazia, că NU AVEM FORMARE INIȚIALĂ pentru cadrele didactice. Orice lucru bun se petrece în școala românească are la bază talentul nativ al cuiva, empatia, ori o voință de neînfrânt, nicidecum cunoștințele și abilitățile oferite de modulul pedagogic!!! Uitați-vă, va rog, la GIMNAZIU! VERIGA SLABĂ a școlii ramânesti! Domnule Șerban Iosifescu, faceți programe care să vizeze acest tronson, formați cu adevărat profesori pentru gimnaziu prin proiecte țintite și veți vedea și rezultate în câțiva ani. Ne trebuie viziune și perseverență, dar, mai ales coerență și continuitate." Adaug faptul că oricât ne-am uita spre alte țări și spre alte formule, nu putem lua doar formele pe care să le aplicăm pe un continut înțepenit (ca să nu spun - absent - uneori!) Mereu se pune carul înaintea boilor, comandam tablete și copiii de prin satele românești încă mai scriu la lampă și la lumânare (nu este o exagerare, ne întâlnim noi marti cu o echipa de voluntari care pun panouri ca să ilumineze un sat de lângă Brașov!!!. Chiar vă invităm cu multa dragoste! Ei vor veni cu imagini, ca să știe copiii din București spre ce proiect se duce mica lor contribuție!) Cu deosebită stimă și speranță în ceea ce veți întreprinde, Mona Șerbănescu <br /><br />Anonymousnoreply@blogger.com